CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

10‏/09‏/2008

فوازير


الاول قبل ما ابدا في الموضوع

لازم اشكر اختى و حبيبتى في الله صاحبة مدونة

شمس النهار لانى بصراحة و اخدة الفزورة ديه منها

و يا رب بس تعرفوا تحلوها

مش عارفه ليه رمضان عندنا ربطوه بالفوازير
ماشي تيجوا نعمل فوازير لينا
في مدونين كتير عاملين اسماء لطيفه
كل واحد يدخل المدونه عندي ياريت
يفك الفزوره بتاعته ويقول ليه اختار
الاسم ده او الصوره دي
وكل سنه وانتم طيبين

و تحيااااااااااااتى

74 التعليقات:

Abdallah Hosni يقول...

اول رد.....:)

فزورة حلوة اول مرة اشوفها فى المدونات

مدونة....طب ليه كدة

قصة طويلة عريضة...المختصر ..كان في اسم عجبنى وخلاص هعمله عنوان لمدونتى فلقيت حد عامل الاسم ده ...اتجننت وبس فعملت ..طب ليه كدة على اساس بستغرب ليه هو/ى اخد الاسم اللى كنت بفكر فيه

.............
اما الصورة الرمزية فبغيرها على طول تبعا للمزاج

لكن حاليا مختارها لانها بتمثل صورة متفائلة جدا

بس

فكرة حلوة ربنا يجزيكى خير

المشتاق للجنه يقول...

السلام عليكم.......
أقدر أقول إنى تانى رد إن شاء الله..
مدونةـــــــ مشتاق الجنه
- حبى لربنا سبحانه وتعالى وشوقى لجنته
(وجنات تجرى من تحتها الأنهار),
هو اللى شدنى لانى أكتب مدونه بالأسم دة.
- أظن مفيش أحسن من إسم ((الله)) يكون أول حاجة تشوفها عينى أول م أفتح المدونه,عشان كدة دى كانت صوره المدونه....*الله*....

لؤلؤة الاسلام يقول...

اخى عبدالله
اه علشان كده سميت المدونة بتاعتك طب ليه كده

بس و الله اسم جميل على فكرة
و الصورة للتفاؤل
اممممم
ما شاء الله تفكير رااااااائع

و تحياااااااتى
رمضان كريم

لؤلؤة الاسلام يقول...

مدونةـــــــ مشتاق الجنه
- حبى لربنا سبحانه وتعالى وشوقى لجنته
(وجنات تجرى من تحتها الأنهار),
هو اللى شدنى لانى أكتب مدونه بالأسم دة.

ما شاء الله و يارب تكون ممن يحبهم الله
ان شاء الله
و بصراحة حلو اوى ان يكون اول حاجة ربنا
و تحيااااااااتى
و شكرا على المرور

غير معرف يقول...

الله الفزورة دى حلوة اوى و مدونتك كلها زى العسل...

أنا سميت مدونتى كدة لأنى كنت طول السنيتن اللى فاته بتصرف بروتينية و حياتى كلها مذاكرة فا أول ما خلصت و قلت أعمل مدونة سمتها أنا و دماغى لأنى مش حعمل اى حاجة تانية إلا اللى دماغى تقولى عليه و مش حكون خاضعة لأى حاجة بالمنظر المريب اللى كنت عملاه فى الثانوية ده و كمان لأنى حابة اكتب كل اللى يجى على دماغى فى المدونة و آخد رأى الناس العسل اللى زيكوا فيه............أما عن الصورة فأنا حطاه واحدة قاعدة بتتأمل لوحدها و مورهاش حاجة غير انها تقعد فى الهوا كدة و تستمتع بيه و هو بيداعب شعرها و ده نفس اللى أنا عملته لما حسيت أنى خلصت (معلش بقى الثانوية لسة مقصرة عليا :) )

و معلش برضه طولت و كل سنة و انتى طيبة

أختكم فى الله يقول...

فكرة بجد تحفة

انا بقى سميت مدونتى أجمل أيامنا لانى ساعتها كانت عندى جرعتين تفاؤل زايدين عن المعدلات الطبيعية بتاعتى

فقولت اسميها اسم مبهج

بحيث تتناسب مع المواضيع اللى بقدمها واللى معظمها بيكون الهدف فيها يا اما القرب لله او التفؤل وحب الحياة

بس كدة

كل سنة وانتى طيبة

اسمحيلى اضيف مدونة حضرتك فى المفضلة عندى

Mona Shereif يقول...

يا سلام اول مرة ازورك يبقى بوست جميل وفزورة اجمل
اولا رمضان كريم يا قمر
ثانيا اسم مدونتى ساعات ساعات
واسمى Sometimes
مش فاكره من كام سنه كنت اول مرة اخد بالى من كلمات اغنية ساعات ساعات
لقيتها بتعبر عن النفس البشرية بطريقه مش معقوله
وده تقريبا اللى بنحسه كلنا
ساعات تبقى طايره من الفرحه ومش قادرة توصفيها
وساعات الحزن يبقى مالينا
يعنى.. فقلت اسميها كده وتوكلت على الله وعملتها

الحمد لله رب العالمين
جميل يا قمر
ربنا يوفقك

بس انا عايزاكى بقى تحلى انتى الفزورة
هههههههههههههههههه
يلا بقى

صوت من مصر يقول...

والله فيكى الخير عشان شريهان ولا نيللى السنه دى موجودين ؟
عموما كلام جميل ؟
وكلنا مسلمين
الحمد لله

إبن مصر يقول...

السلام عليكم خديجه

اختى الصغيره اولا حلوه الفزوره نيجى لحلها

((إبــــن مــــصر ))
شوفى خديجه انا بحب البلد دى اوى وكانت بتقصر فيا الكلمه اللى دايما كل المصريين بيقولوها وهى مصر دى امى فحبى ليها خلانى اختار اسمها وكمان الموضوعات اللى بحب اتكلم فيها بتكون حاجات فيها سواء سياسيه او اقتصاديه او رياضيه هو ده كان سبب تسميتها لأنى فعلا بحب مصر
اما بالنسبه للصوره فهى شخصيه لى ولكن وضعت خلفيتها اسمى لأن اسمى لا يوجد فى البروفايل وقصدت بده ان الناس تعرف اسمى كمان من خلال صوره مرفق بها الإسم

تحياتى وأخبار االدروس ايه
ربنا يقويكى

مش لاقية اسم يقول...

السلام عليكم

خديخة انا رديت على البوست بتاعك اولة رحمة يا ريت تقرأية الرد بتاعى

انا مش حاطة صورة لسة يعنى

الاسم بقى فانا كنت عايزة اعمل مدونة باسرع وقت فمالقتش اى اسم

فخلتها مش لاقية اسم

فزورة زى العسل

مستنية زياراتك ...

بس ان شاء الله فى اسم قريب

تحياتى

ريمان يقول...

بجد حلوه الفوازير

انا بحب الفوازير اوى

بصى يا ستى انا اسم مدونتى ملائكيه

ومش انا اللى سميت مدونتى كده

فى ناس اختارولى الاسم ده لانهم بيحسوا انى فعلا كده

وحسوا انى اتولدت من جديد لانى اتخلصت من اكبر كابوس فى حياتى وبدات حياتى من تانى

ودايما بينادونى يا ملاك وبيقولوا ان صفاتنى برئيه زى الاطفال

عشان كده هما اختارولى الاسم ده

انما الصوره بقى

بحس ان فيها شىء منى
صوره طفله وماسكه الدبدوب بتاعها بحس انها شبهى شويه

هههههههههه

لؤلؤة الاسلام يقول...

شكرا لك اختى انا و دماغى
و فعلا شكل اثر الثانوية لسه مش راح اوى

بس شكرا لك على الزيارة
و انا لما زورت مدونتك على فكرة عجبتنى اوى ما شاء الله

و تحيااااااااااتى
و تسلميلى يل قمر

لؤلؤة الاسلام يقول...

اختكم في الله
طبعا اتشرف ان مدونتى تبقى من المدونات المفضلة عندك
و ما شاء الله على التفكير

و يا رب فعلا مدونتك تكون سبب في ان احنا نقرب من ربنا
و تحياااااااااتى
و رمضان
كريم
نورتينى يا قمر

لؤلؤة الاسلام يقول...

شكرا لك اختى سم تيمز
و فعلا هو ده حالة النفس البشرية
ساعات ساعات

و انتى كده بقى حطتينى قدام الامر الواقع
ههههههههههههه
هاضطر احلها
انا الاول كنت حيرانه جدا اسميها ايه
و بعدين قلت اسميها انا مسلم لانى نفسى يبقى ليه شان في الاسلام
و يقول اللاسلام يوم القيامة
يا رب كنت في هذا العالم غريب حتى دعت الى خديجة
و تحيااااااااتى
رمضان كريم
و تسلميلى يا قمر

لؤلؤة الاسلام يقول...

شكرا لك صوت مصر
بس مش حليت الفزورة ليه

و كل عام و انتم الى الله اقرب
و تحيااااااااتى
رمضان كريم

لؤلؤة الاسلام يقول...

شكرا لك اخى ابن مصر

و الله فعلا كلنا بنحب مصر
و يا ريت احنا جيل المستقبل
نقدر نرجع صر ام الدنيا تااااانى

و تحياااااااتى
رمضان كريم

لؤلؤة الاسلام يقول...

اختى ز حبيبتى و صديقتى
مش لاقية اسم
هههههههه
حلو اوى اختيارك للاسم ده
بصراحة ضحكنى
وما شاء الله مدونتك متميزة

و انا خلاص رديت على تعليقك في اوله رحمة

و تحياااااتى

لؤلؤة الاسلام يقول...

شكرا لك اختى ريمان
ما شاء الله
شكلك ما شاء الله عليكى
علان الناس اختارولك اسم ملائكية

و تحياااااااتى
رمضان كريم
و شكرا لك على الزيارة

Butterfly يقول...

اما انا بقى
سميتها فراشه لأنى من وانا صغيره بحب الفراش أوى وبحب ألوانه الجميله .
وكمان عشان بيطير كان نفسى من زمان أطير عشلن الطيران ده بيدى احساس بالحريه ولو اتحبست تموت .

أما الصوره فأنا لسه مغيراها أول رمضان واكتشفت بعد ما غيرتها ان فى حد حاطط الصوره اللى كنت حطاها فا قولت كويس .

تحياتى

جوجو يقول...

السلام عليكم

هههههههههه اختيار جميل

انا سميت مدونتى امى ثم امى وواثقة انى مش هلاقى انسب من الاسم ده

بس ده عشان بحب والدتى واى ومتعلقى بيها جداااا لدرجة لا توصف

اما بقى الصورة فعجبانى لانها مش هادية

تحياتى

صباح الصباح يقول...

بجد فكرة مبتكرة

بصى يا ستى

صباح الصباح

ويعنى ان شاء اللة اللى جاى احلى من اللى راح

كان نفسى يبقى المدونة بتاعتى مبهجة

مفرفشة ودمها خفيف

اللى يدخلها يون مبسوط ومش حاسس ان الكلام فية تقل او غلاسة

عشان كدة سميتها صباح الصباح

اية رايك باة؟؟

شمس النهار يقول...

شكراياخديجه علي اللي كتبتيه
بالنسبه
لآسم مدونتي
انا هجاوب بعد الاخوه الزمله مايخلصوا اجاباتهم عندي
والاجابات عندك لطيفه جدا والناس دمهم خفيف انا امبسط جدا

Unknown يقول...

الله بجد فكره حلوة :)

المدونه

أرض الأحزان كان اسمها الاول قطعة السكر و بعدين غيرته لصندوق الذكريات ثم في الاخر بقت أرض الأحزان .. طابعها مش حزين بس هو ستايل كده

نوته و قلم .. المدونه الرئيسيه عشان الاولي دي شخصيه ..

عشان انا دايما لازم ف جيبي يبقي فيه نوته و قلم .. حتي لو نازله أجيب عيش من تحت البيت عشان دايما بتجيلي أفكار و خواطر و حاجات بزعل لو راحت مني

إنت هتكفر ؟؟!! مدونه مشتركه بيني و بين اصحابي عاملينها عشان نناقش الدين من باب الاقناع و تجديد الاسلام

اسمي بقي .. عاقله علي ارض الجنون عشان ف مره واحد من المدونين كان بيقوللي عاوز أحط مدونتك في السايد بار و كانت مدونتي اللي قبل نوته و قلم ..[http://nogaishere.blogspot.com/] فسألني احط اسم ايه ؟ فكرت شويه و قولتله اكتب عاقله علي ارض الجنون و من يومها بقي و انا عاقله :)

أما الصوره الرمزيه الحاليه بنوته الفراشات بتطير حواليها و هي بتبعدهم أو بتحاول تلعب معاهم

يعني أصل انا اسمي ياسمين فمن الطبيعي ان الفراشات هتطير حواليا هههههههه

تجياتي لفكرتك اللي تجنن :)

ياسمين

انى احبكم فى الله يقول...

انا اسم مدونتى: انى احبكم فى الله
انا كنت عامله مدونات قبلها بس اتخليت عنها لانى كنت جديده ومش عارفه ادون ولكن بعد ما عرفت قلت انى هاعمل واحده تكون للخير وتكون للاصلاح ومهمه لكل الناس وانى اكون عند حسن ظن الناس ةلما اعت افكر لقيت ان افضل اسم لهدفى انى احبكم فى الله والسبب فى الصورة الرمزيه انى بحبها علشان بتعبر عن اخوتى الصغار سما وشهد نفس الرمز واحده لون شعرها اسود والتانى بنى شكرا يا خديجه على المضوع والفكرة جميله

لؤلؤة الاسلام يقول...

شكرا لك اختى فراشة
و بصراحة فكرة راااائعة
ههههه
و ان شاء الله نحلق جميعا في سماء الحرية

و كل عام و انتم بخير
رمضان كريم

لؤلؤة الاسلام يقول...

اختى جوجو
ما شاء الله
انا سميت مدونتى امى ثم امى وواثقة انى مش هلاقى انسب من الاسم ده

بس ده عشان بحب والدتى واى ومتعلقى بيها جداااا لدرجة لا توصف

فعلا امى ثم امىى اسم جميل
و تحياااااااااااتى
رمضان كريم

لؤلؤة الاسلام يقول...

امممممم
اه ما شاء اله فكرة رائعة
و فعلا احسن حاجة ان تكون مدونتك مبهجة
تبسط الناس اللى يدخلوها
و جزاكم اله خيرا
و تحياااااااااتى

لؤلؤة الاسلام يقول...

اختى شمس الصباح
شكرا لك على ذها التعليق و على سماحك لى بنشرها

و تحياااااتى د
رمضان كريم
و شكرا جزيلا لك اختى
و جزاكم الله خيرا

لؤلؤة الاسلام يقول...

شكرا لك اختى ياسمين
ما شاء الله عليكى
ههههههه
و على فكرة ديه فكرة مدونة شمس النهار
جزاها الله عنا كل غير

و تحياااااااتى
رمضان كريم

لؤلؤة الاسلام يقول...

شكرا لك اختى انى احبكم في الله

على هذا التعليق الجميل

و ما شاء الله مدونة رائعة
لمدونة اورع

و تحيااااااتى
رمضان
كريم

شيتوس الاهلاويه اووووي يقول...

ازيك ياقمر؟
نورتيني بجد بزيارتك للمدونة ويارب دايما منوراني بالنسبة لحل الفوازير اللي انتي قلتي عليها .....
انا ياستي اختارت اسم شيتوس الأهلاويه اوووي لاني بحب الأهلي جدا بالنسبة للصورة فانا لسه مستقرتش هتقوليلي ليه هقولك مش لاقيه صورة مناسبه وبس اديني حليتهالك اهو هههههههه
كل سنة وانتي طيبة
أختك شيتوس

SHAPE YOUR LIFE (ABOALI) يقول...

اسمك يا خديجة بحسدك عليه
له معنى ومعانى
يااااااااا سلام عليه
فكرنى باسم خير سند
لخير من خلق
من امن به فاز
ودخل جنة النعيم
اسمك يا خديجة اسم
له معنى ومعانى
اتمنى يكون ليكى نصيب منه
يكون ليكى طريق
اخره نور
وعلى ناصيته
ورد و ورود


حزر فزر
انا ليا مدونه اسمها shape your life
هدفها تنمية روح التفأول واعادة ترتيب الاوراق مهما كانت الظروف
يعنى من الاخر كل المشاكل فيها بذور حلها مهما بلغت
بس كل ده يحصل بحبة مهارات ببثها من خلال كلامى


وشكرا لتشريفك ليها

Unknown يقول...

انا اقولك
انا اخترت اسم نهر الحب لانى بحبه جداا
وكمان بحب الفيلم :)
بس الاسم بحسة قريب من قلبى جداا

حسن حنفى يقول...

اسف علي التاخير في التعليق

الريدر عاوز الحرق

:((

بجد فزوره جميله

فكره مبتكره

لؤلؤة الاسلام يقول...

شكرا لك اختى شيتوس

و منورة المدونة كلها ياقمر
و بجد فرحت اوى بوجودك لمدونتى
و يااااااه انتى بتحبى لاهلى زى يعنى
ههههه


رمضان كريم
و تحياااااتى
رمضان
كريم

لؤلؤة الاسلام يقول...

aboali
شكرا لك على هذه الزيارة
و شكرا لك على اعجابك باسمى ايضا

و ان شاء الله
يكون ليه نصيب منه

و تحياااااتى
رمضان كريم

لؤلؤة الاسلام يقول...

ما شاء الله
فعلا نهر الحب اسم جميل

و بس اممممممم
انا مش عارفة الفيلم

و شكرا لك على الويارة و تحياااااااتى

رمضان كريم

لؤلؤة الاسلام يقول...

اخى حسن حنفى

شكرا لك على المرور

بس انا كان نفسى تحل الفازورة مش تعلق و بس
بس يلا خلاص حصل خير

وو تحياااااااتى
رمضان
كريم

Mafrousa يقول...

هههههههههههههههههه
فكرة حلوة
انا مش عرفت الفكرة بتاعتك و لا انت مقتبشاها من شمس النهار و الله ما انا فاهمة بس الفكرة حلوة
مافيش حد فكر فيها
ههههههههههههههههه
الفزورة و حلها
بس اللى حيجاوب حيكسب ايييه؟؟؟؟؟؟؟؟
هههههههه صلاة النبي....ههههههههههههههههههه
بصي يا ستى انا مفروسة ههههههههههههمفروسة دائما
كل حاجه حواليا بتفرس و بتفرس من الحاجات الغلط و الكلام الغلط
اما الصورة
هههههههههههههههههه
فحسيت ديه اقرب واحده ليا و انا بشد فى شعري ههههههههههههههههههه

لؤلؤة الاسلام يقول...

اختى واحدة مفروسة

شمرا لك على هذا المرور الجميل
و الصورة جميلة
ههههههه

و على فكرة انا مقتبسة الفكرة من شمس لنهار ههههههه

و تحياااااتى
رمضان
كريم

أنا حر يقول...

جميلة قوي الفزورة والمدونة بشكل عام اكتر من رائعة انا سعيد جدا اني شفت المدونة دي وبقت كمان في المفضلة عندي
انا سميت مدونتي انا حر لأني بنتمي للفكر الليبرالي وهو فكر يدعو للحرية ده غير اني بحب توضيح مفهوم الحرية السليمة بشكل مستمر
اما بخصوص الصورة فدي علشان الجزء الثاني الخاص بمدونتي الخاصة بالخواطر
تحياتي

لؤلؤة الاسلام يقول...

شكرا لك اخى انا حر
اسعدنى جدا مرورك
و ما شاء الله
ربنا يا رب ساعدنا فعلا على ان احنا ننشر مبدا الحرية

و تحيااااااتى
و شكرا

SMA يقول...

أنا دخلت المدونة بتاعتك عشان أكتبلك لقيك فزورة ظريفة جداً.. أحلى من الفوازير إلي أنا حاطاها هاها..

* * * *
وعلى العموم أنا اخترت الإسم ده عشان أنا طول عمري بأحب الكلمات المختصرة والرموز..
وبالنسبة للصورة فأنا حاطاها لأني بأحب الأنيم بطريقة غريبة هاها (أنا عارفة إنها عيالي شوية P: )..

* * * *
أنا حبيت أدخل أقولك إزيك؟ وأخبارك إيه في رمضان؟ يا ريت لو عندك نصيحة أوتعليق معين بخصوص مدونتي قوليهالي بدون أي حواجز عشان أنا بأفكر أغير فيها..
ـــ و كـل سنـة وإنـت طيبـة ـــ

غير معرف يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
ازيك يا خديجة ان شاء الله تكونى بخير
فكرة الفزورة دى جميلة

وانا اخترت اسم المدونة يكون (قلب ينبض بحب الله ) لاكتر من سبب
اولا لان الاسم ده كنت كتباه لقب ليا فى احد المنتديات (اللقب اللى هو بيظهر تحت اسم العضو) بس كان باللغة الانجليزية
( heart Pulsates god love) وبعدين لما فكرت اعمل مدونة فكرت كتير فى اسم ليها وكنت محتارة وفى نفس الوقت كنت بسمع انشودة قلبى الصغير لمشارى راشد فقلت بقى اسمى المدونة قلب ينبض بحب الله
وبالنسبة للصورةاختارتها عشان تكون مناسبة لاسم المدونة

لؤلؤة الاسلام يقول...

اختى سما
شكرا لك هلى هذا المرور
و على هذا العليق ايضا

و تحياااااااااتى
رمضان كريم

و شكرا لكى خل الفازورة

لؤلؤة الاسلام يقول...

شكرا لك اختى جويرية
و ما شاء الله اسم جميل اوى

و شكرا لك على حل الفازورة

و تحياااااتى
رمضان كريم
و شكرا لك على
المرور

أمل حمدي يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
أمل حمدي يقول...

ازيك يا خديجة
كل عام وانت بخير حبيبتي
بوست جميل وفزورة اجمل لان حلولها كتيييير
مدونتي اسمها الزمن الجميل
وهي على اسم قصيدة كتبتها بنفس الاسم
وموجودة في المدونة
والزمن الجميل دا زمن شبابي بذكرياته الجميلة اللي مش بتتعوض
هو دا حل الفزورة بتاعتي
تقديري

لؤلؤة الاسلام يقول...

شكرا لك ماما آمولة
على هذا المرور لجميل

و اسعدنى كثيرا وجودك على مدونتى فالىتحرمينا من هذا التواجد

و تحياتى
رمضان
كريم

انسان وبس ! يقول...

الظاهر انى اتأخرت جدا

الفزوره ..

اسم المدونه ...بصراحه انا مش راضى عنه بس مش عاوز اغيره ..حاسس انه هيوحشنى لو غيرته هههههه

انسان بلا عنوان

للوهله الاولى ....ممكن يتفهم منه انه انسان تايه ...او انسان معنودش مبادىء

وده اللى مش عجبنى فيه

لكن ليه اخترته طيب ؟؟؟

- انا قصدت ان صاحب المدونه انسان ويكفى ...ومن ثم ليس فى حاجه الى عنوان اخر له وللمدونه !!

اما الصوره ...فعجبانى جدا ...لانها تمثل البراءه والتفائل لان فيها ابتسامه رائعه.
وبس

كل سنه وانتى طيبه
ـــــــــــــــــ

طبعا انتى سميتى مدونتك انا مسلمه وواضح ليه ,,,وانتى بينتى ده فى عبارات التعريف

لكن الصوره ليه ؟

هل لانها لطفله بريئه مبتسمه وصغيره فى السن ...فعجبك انها تعبر عنك؟؟

لؤلؤة الاسلام يقول...

اخى انسان بال عنوان

شكرا لك على هذا المرور الكريم

و شكرا لك على حل الفازورة

و تحيااااااااتى
رمضان
كريم

☼♫♪ عمــاد الدين يــوسف ☼♫♪ يقول...

السلام عليكم ورحمة الله
بالنسبه لمدونتي اسمها قلب جرئ
والاسم ده بالذات لاننا افتقدنا الجرأه في الحق وبالادب في زمننا
ودائما حرصي في اعمالي على إعلاء الصوت والجرأه في المطالبه بالحق ولكن بأدب الحوار والمناقشه
تحياتي

جروب الاسلام يقول...

شكرا لك اخى
المحرر الصحفى و الشاعر عماد الدين يوسف
على حل الفازورة
و ان شاء الله تقدر تعلى الجراة اللى احنا مفتقدينها فعلا

و جزاكم الله خيرا
على هذا التفكير لاايجاااااابى
و تحياااااتى
رمضان
كريم

لؤلؤة الاسلام يقول...

شكرا لك اخى
المحرر الصحفى و الشاعر عماد الدين يوسف
على حل الفازورة
و ان شاء الله تقدر تعلى الجراة اللى احنا مفتقدينها فعلا

و جزاكم الله خيرا
على هذا التفكير لاايجاااااابى
و تحياااااتى
رمضان
كريم
و شكرؤا لك ايضا ايتها النجمة الساطعة

همس الاحباب يقول...

اول زيارة
ومتاخرة كمان
كل سنة وانتى طيبة والى الله اقرب
رمضان كريم
وربنا يتقبل منا صالح الاعمال
تحياتى وتقبلى مرورى

لؤلؤة الاسلام يقول...

شكرا لك اهتى همس الاحباب
و شكرا لك على المرور

بس انا كان نفسي تحلى الفازورة

بس على العمموم
جزاكم الله خيرا

و تحيااااااااتى
رمضان
كريم

هانى زينهم يقول...

فكرة تحفة ببس احيانا الاسم ما بياخدش الكم ده من التفكير واحيانا بيبقى صدفة الاهم المضمون وياما مدونات اساميها تخض وتلفت انتباهك وتدخلى تلاقيها فاضية ويبقى الاسم خسارة فيها . عموما فكرة جميلة وكل سنة وانت طيبة واعاد الله عليكى رمضان اعواما عديدة بركات مديدة.

لؤلؤة الاسلام يقول...

اخى هانى زينهم

شكرا لك على هذا المرور الجميل
و فعلا ساعات يبقى المدونات اسمها جميل و ندخل نلاقى المحتوى بتاعها هايف


و جزاك الله خيرا على المرور

و تحياااااااتى
ركضام
كريم

عاشــــــ النقاب ـقــــة"نونو" يقول...

ههههههههههههه
والله انتي سكر
بس انا هقول يوم ميلاد المدونة
تشويق
ايه رأيك
تحياتي

ADMIN يقول...

my name is shabaskandrany i liked my city alexandria toooooo much and wheni i think about name too my blog befour 3 years i think about my age and my city soo now i have shabaskandrany

لؤلؤة الاسلام يقول...

ههههههههه
شكرا لك اختى عاشقة النقاب نونو

نورتى المدونة كلها
بس كده بقى انا خلاص نفسىىىىىى اعرف اوى
ههه
و تحيااااااتى
رمضان
كريم

لؤلؤة الاسلام يقول...

شاب اسكندرااااااانى

شكرا لك على حل الفازورة
و ما شاء الله
الوطنية الجامدة ديه
مش عدنا بنلاقيها
و يا ررب تقضل تحبها علطوووووووووووول

و تحياااااااتى
رمضان
كريم

أسير الجراح يقول...

اول زيارة لمدونتك


كل سنة وانتى طيبة


ان شاء الله تتكرر الزيارة

اسير الجراح

لؤلؤة الاسلام يقول...

شكرا لك اخى
على هذا المرور الكريم
و ان شاء الله الزيارة تكرر

و انا كان نفسى
تحل الفازورة
بس جصل خييييييير

و تحيااااااااتى
رمضان
كريم

أ / أحمد عبد المنعم يقول...

بسم الله الرحمن الرحيم
مدونتى اسمها " أمــــى "
أكيد ليست هناك فزورة !!!
صلى خلف " محمود حسنى عبد الله " مع آيات تحث على بر الوالدين حينها تستطيعين أن تساعدينى فى ذكر حل الفزورة

لؤلؤة الاسلام يقول...

شكرا لك اخى احمد

و ما شاء الله اسم امى اسم جميل بس انا مش الحتة الاخيرة اللى هيا

صلى خلف " محمود حسنى عبد الله " مع آيات تحث على بر الوالدين حينها تستطيعين أن تساعدينى فى ذكر حل الفزورة

و تحياااااتى
رمضان
كريم
و ارحو التوضيح

أ / أحمد عبد المنعم يقول...

بسم الله الرحمن الرحيم
فعلا هى فقرة شبه فزورة
وقد قصدتها
لتسألى عندك
فى الزقازيق
من هذا الشخص المذكور اسمه ?
وما قصة بره بوالديه ?
وأين يصلى بالناس
فى رمضان ?
وكيف يخلق روحا من البر فى كلماته بين التراويح ?
ممكن أحل لك الفزورة إن لم تستطيعى الوصول إلى حل
لكن ابحثى
و اسألى

لؤلؤة الاسلام يقول...

احمد شكرا لك على التوضيح
بس بردو لسه محتارة

جزاكم الله خيرا
و تحيااااااااتى

أ / أحمد عبد المنعم يقول...

بسم الرحمن الرحيم
الإجابة وصلت على مدونتى

Beram ElMasry يقول...

ان كنت ممن يتذوقون الشعر العامى والزجل ، ارجو زيارة مدونتى والتفضل بالنقد والتعليق ، فالنقد كالنصح ، والدال على الخير كفاعله

جروب الاسلام يقول...

شكرا لك خى بيرام المصرى
و لكنى كنت اود ان تحل الفازورة
و ان شاء الله هازور مدونتك في اقرب وقت
و تحياااااااااتى
رمضان
كريم

لؤلؤة الاسلام يقول...

شكرا لك خى بيرام المصرى
و لكنى كنت اود ان تحل الفازورة
و ان شاء الله هازور مدونتك في اقرب وقت
و تحياااااااااتى
رمضان
كريم

و شكرا لك ايضا جروب الاسلام

سندس وأمل يقول...

إحم إحم إحم .......

طبعا وبلا فخر أنا سميت المدونة بتاعتى

طبعا هى مش بتاعتى لوحدىدى بتاعتى

أنا وأمل بنت عمى بس هى بتاعتى الأول

طبعا،

أنا مسبتش إسم مدونة إلا لما كتبته

وكل مرة كان يكون حد كاتب الأسم

لمدونته كنت بأشدفى شعرى وكرهت حاجة

إسمها مدونة بس أختى هى اللى نقتلى

الأسم بتاع المدونة ......

اللى مايعلم بيها إلا ربنا ....

أهى إتعملت وخلاص" وأدينا بنلقط

رزقنا منها" "سندس"

لؤلؤة الاسلام يقول...

هههههههه
ما شاء الله عليكى اختى سندس
بجد شكل عسولة اوى

و بجد بجد انا فرحت اوى بوجودك على مدونتى

و تحياااااااااتى
رمضان
كريم